هایپریکولوژی

نسخه آزمایشی یک ایده ! دست آوردها و بازنمودها و رخدادهای دنیای هایپری من !

هایپریکولوژی

نسخه آزمایشی یک ایده ! دست آوردها و بازنمودها و رخدادهای دنیای هایپری من !

هایپرر ۳۱

Song : Arriving Somewhere But Not Here

Album : Deadwing

   Artist : Porcupine Tree

Year : 2005

Singer:Steven Wilson

  Genre : Progressive Rock   

 

این آهنگو قبلاً معرفی کرده بودم ... دیوانه ی این آهنگم ... متن جالبی هم داره و تصویریش هم واقعاً دیدنیه ! از کارهای فوق العاده ی ویلسون .. یه کار حرفه ای برای راک بازها ... فکر کنم قبلاً اشاره کردم که یه قسمتی از وسط این آهنگ رو اوایل می خواستیم حذف کنیم چون به تعبیر ساده ای می گفتیم دیگه خیلی شلوغ میشه و جالب اینکه با تمرین گوش کردن و این چند ساله مداوم راک شنیدن الان از لذت بخش ترین قسمتهای کارهاشه برامون و البته انتظار ندارم هرگز که گوشی که با راک آشنا نیست لذت ببره ... در هر صورت نام این آهنگ خیلی از حس های این روزها رو با این اتفاقات از یک بعد و از یک منظر تخلیه می کرد . فعلاً که همه جا فیلتره به همین حد قناعت می کنیم ! تا بعد ! در ضمن ! خییییییییلی می خوامت شیدرخ !

هایپرر ۳۰

 
 
Steven Wilson 
 "Harmony Korine"

هایپرر ۲۹

و باز هم استیون ویلسون ... به تأیید رفقای کار بلد لذت دیدن و شنیدن این کارها در فضای هایپری چیز دیگریه که تا تجربه نشه درک نمیشه ! هایپری که چه عرض کنم این کار کاملاْ یک فضای ال اس دیکه و حداقل از این طریق می تونید به نوعی با این فضا و تجربه های دیداریش آشنا بشین ! از آلبوم Voyage 34 که متن جالبی هم در مورد اسید داره ! و :  

 Porcupine Tree - Is this trip really necessary? 

 

 

 
 
و این هم یک کار تصویری از گروه Blackfield که قبلاً معرفی کرده بودم .. واقعاً زیباست. 
 

هایپرر ۲۸


و بالاخره استیون ویلسون ما .. خدایگونه مردی ست .. لذت های بیکرانی با کارهای صوتی و تصویریش بردم و می برم ..

هایپرر ۲۷

Song : The Prophet

Album : Back To The Blues

   Artist : Gary Moore

Released : March 12, 2001

  GenreBlues-Rock, Hard Rock  

 

خب گری مور دیگه ! با این آهنگ خاطرات و فضاهای به یاد موندنی ای رو به یاد میارم .. دقیقاً یک دوره که شاید برای همیشه با آرمان ازش گذار کردیم ! همه دیگه گری مور رو می شناسند و کاراشو باید اکثراً شنیده باشند .. این کارش فکر می کنم کمتر شنیده شده .. لینک تصویری بهتری ازش پیدا نکردم ...

 

هایپرر ۲۶

Song : It's A Miracle

Album : Amused To Death

   Artist : Roger Waters

Composer : Roger Waters

 

 

 

هایپر عکس ۴۶

 

 

پارک جنگلی لویزان - اردیبهشت ۸۸ 

یکی از غروب های بارونی و فراموش نشدنی ! 

 

  

 

جداْ یک تجربه درک و لذت متفاوت بود ...  

 

هایپرر ۲۵

Song : Von

Album : Hauf/Heim

   Artist : Sigur Ros 

Year : 2007 

 Genre : Alternative

 

یه آهنگ آروم و متفاوت .. بالاخره گروه پر طرفداریه .. یه بار معرفی بشه بد نیست ! خب دیگه وقت ندارم ...دارم یه متن عجیب و طولانی می نویسم .. یک زندگینامه ... کار سخت و لازمیه !

هایپرر ۲۴

Song : Collapse / Collide

Album : Controlling Crowds

   Artist : Archive

Year : 2009 

Singer: Rosko John, Maria Q, Dave Pen

 Genre : Electronic Progressive/Experimental Rock | Alternative Rock  

 

لازم به توضیحه که سبکها و خواننده ها متعلق به کل آهنگهای این آلبومه و اطلاعات هر آهنگ به طور مجزا رو متأسفانه نداشتم ! نکته ی دیگه اینکه یکی دو روزه دچار یک مسمومیت غذایی شدید شدم که تجربه ی درد و تب و آشفتگیش جداً کم سابقه بود . دیگه اینکه یک سفر چند روزه ی باز هم متفاوت به شمال داریم که فکر می کنم خیلی خوب باشه و دست پر برگردم ! بازم بگم خدمتم مدتیه افتاده توی دونه تسبیح ! هر چند فرقی نمی کنه انگار برام !  ولی خب پایانش قراره مصادف بشه با چند کار مهم ! همین دیگه ! من برم سراغ تمرین الکتریکم !

هایپر عکس ۴۵

 

 

تهران - اردیبهشت ۸۸ 

 

 

 

 

 

همینا دیگه !

هایپرر ۲۳

  

Song : Chaos

Album : Controlling Crowds

   Artist : Archive

Year : 2009 

Singer: Rosko John, Maria Q, Dave Pen

 Genre : Electronic Progressive/Experimental Rock | Alternative Rock

 

همه ی زیبایی مسخ کننده ی این آهنگ تقدیم به شیدرخ عزیزم که درک زیبایی و لذت و رهایی با او برایم شکل گرفت. دیروز داشتم فکر می کردم زیباترین و شایسته ترین جانشین تو برایم چیزی جز موسیقی نبود ! خلاء حضورت رو تنها با موسیقی تونستم جایگزین کنم ... بی ریا و بی دریغ .. گسترده و بی مرز .. هر بار انگار ناشناخته و غیر قابل پیش بینی .. بس که حضورت گسترده و به کمال، زیبا و هارمونیک بود برام که هر توهم و شبهه ی احتمالی گذار از تو به زودی به خنده ی تمسخر نشست!  

ذوق شنیدن و کشف کردن یک قطعه موسیقی زیبا تا همیشه برام یک هیجان و لذت بی رقیب می مونه !  

راستی یادت باشه قضاوت در مورد آدمها رو تا گذار از چند مرحله و آزمون و تجربه و نیز سنجش کیفیت عمل به عقایدشون عقب بندازی ! 

 

Chaos

 Archive - Controlling Crowds [2009] 

 Archive  

چند تا آهنگ خیلی خوب دیگه هم داره این آلبوم جدید آرکایو که به زودی معرفی می کنم .. قبلاً فکر کنم چند تا کار ازش معرفی کرده بودم .. پس میریم در چند هایپرر بعدی روی آرکایو و لذت های من! هر چند که هنوزه که هنوزه محو قدرت و زیبایی بی پایان کارهای این استیون ویلسون هستم و عرض ارادت نکردیم هنوز ! ندیدنش به جرأت از دست دادن یکی از ناب ترین و نایاب ترین لذت های زندگیه و دیدن و درک کردنش اثبات این حرف که آنچه مصرف می شود موسیقی نیست .. موسیقی از پروسه و پیچ و خمهای تفکر و تعقل و شناخت می گذرد ... موسیقی رهایی ست !  

************************ 

پی نوشت : 

بد نبود از شرایط تور روز جمعه می گفتم و سلیقه و عادات رایج اکثریت مردم جامعه مون و به خصوص جوانها و تأسف و تهوع مکرری که از دیدن علایق و سلیقه های هنری شون بهم دست داد ! بله فاجعه ای به نام ساسی مانکن و ... که مطمئنم اکثریت شما خواننده ی اندک این وبلاگ اگر در حین خواندن، هم داستان من باشید در خلوت و مهمانی ها یکی از زیباترین هنرهای وجودی تون (رقص) رو به دست این مثلاً موسیقی و اون کلام .... می سپرید! بهتره ادامه ندم که این وبلاگ جای این بحث نیست و در رفتن چند تا فحش کاف دار آب دار اساسی دور از ذهن نیست ! ولی آنچه در اون روز برام جالب بود فاصله ی کیفی شدید نوع تفریح و رفتار من و آرمان بود با هر کسی که اون روز می دیدیم ! نوع برخورد و مثلاً تفریح کردن و لذت بردن شون از طبیعت و جاده و طلوع و غروب و روستا و رودخانه و ... موضوعی ست که قبلاً به طرق دیگر مورد توجهم بود و جا داره در وبلاگ خوب که نگاه می کنی ... بهش بپردازم ! اگر یادم بمونه و حوصله کنم .. یک آموزش و دعوتیه که مدتهاست از اطرافیانم داشتم ! من برم که یک ساعته باز هم نوید پشت در کافی نت منتظره ! همینجا بازم شرمنده ام نوید جان !